POTŘEBY:
- sklenice
- med
- voda
- potravinářské barvivo
- olej
- drobné předměty různých materiálů (např. hřebík, křída, oříšek, kamínek, zápalka, malá plastová hračka)
JAK?
Do sklenice připravte vrstvu medu, na ni nalijte stejně velkou vrstvu obarvené vody a nakonec přidejte vrstvu oleje. Určitě byste dokázali říct, které předměty ve vodě zůstanou na hladině a které klesnou ke dnu. Ale jak se tyto předměty chovají v různých kapalinách? Zkoumejte a odpovědi nám můžete poslat. ????
CO CVIČÍME?
Zrakové vnímání, podporujeme zvídavost, poznáváme hustotu různých kapalin a předmětů.
POZOR NA…
- Učte děti olej nevylévat do odpadu, vyhoďte ho nebo přelijte do sklenice a odneste na místo určené ke sběru olejů.
- Všimněte si, jak je Vaše dítě trpělivé a zvídavé. Vyzkouší všechny předměty?
- Nechte dítě, aby sklenici s „poschodím“ připravilo samo s Vaší asistencí. Dokáže popsat, co dělá? Zvládne vyprávět o tom, co vidí? Pojmenuje použité kapaliny a předměty?
Zdroj obrázků: SAS Ostrava