KOMUNIKUJEME - Hlavolam

7. dubna 2020
KOMUNIKUJEME - Hlavolam

S košem a provázkem se dá užít spousta legrace. A ještě se přitom - jakoby mimoděk - procvičí řada věcí. 

 

 

POTŘEBY:

Koš na prádlo či jiný košík (př. z myčky na nádobí), provázek, různé předměty, šátek, rolničky.

JAK?

Připravte si vybraný koš a vložte do něj libovolné předměty. Na vrchní část koše vytvořte síť pomocí provázku. Úkolem dítěte je všechny předměty skrz provázky vytáhnout. Nezapomeňte, že tato hra je skvělou příležitostí pro rozvoj slovní a znakové zásoby. Každý předmět pojmenujte (slovem, znakem či obojím) a vysvětlete, k čemu s používá. Nechte dítě ho vyzkoušet. Rovněž můžete dítě požádat, aby vytáhlo konkrétní předmět. Jakmile dítě předmět vytáhne, zeptejte se ho, co to je.

Koš 1 Koš 2

Varianta pro starší děti: Do koše vložte libovolné předměty, koš překryjte sítí a zavažte dítěti oči šátkem. Dítě předměty postupně vytahuje a hádá, co vytáhlo. Jinou možností je připevnit na provázek v různých místech rolničky. Povede se Vám vytáhnout předměty, aniž byste zavadili o provázek a rozezněli je?

CO CVIČÍME?

Cvičíme hmatové a rozlišovací schopnosti, tvůrčí myšlení, slovní a znakovou zásobu, sluchové vnímání, koordinaci pohybu.

POZOR NA…

  • Provázek proplétejte košem tak, aby byl prostor na prostrčení ruky dost veliký.
  • Předměty volte takové, které se budou dobře hmatově rozeznávat, nedávejte jich tam příliš mnoho (do 10 ks).
  • Při variantě se staršími dětmi se v roli hádače můžete střídat. V tom případě předměty vybírá dítě.
  • Sledujte, jak obtížné je pro dítě předmět skrz provázky vyprostit. Pomáhá si druhou rukou?
  • Zaměřte se na to, které předměty dítě zná, které podle jména pozná a které dokáže pojmenovat samostatně.
  • Všímejte si, které předměty dle hmatu dítě pozná rychleji a snáz než jiné.

Zdroj obrázků: SAS Ostrava