POTŘEBY:
Několik různých předmětů (podobné velikosti) nebo obrázků, šátek.
JAK?
Rodič na stůl vyloží několik podobných předmětů (např. pero, zápalky, lžičku, dětské malé autíčko, svíčku, kapesníčky, plyšovou hračku…). Dítě si po určitou dobu (cca 1 minuta) musí zapamatovat všechny předměty. Toho dosáhneme nejlépe tím, že je pojmenuje. Po uplynutí času se předměty zakryjí a hráči jich pak musí vyjmenovat nebo napsat na papír co nejvíce. Kdo byl nejlepší?
JINÁ VARIANTA:
Po uplynutí času dítě odejde z místnosti a rodič některé předměty přemění nebo schová. Dítě pak musí uhádnout, co se změnilo. Pokud je dítě šikovné, můžeme si hru zahrát s celou místností - dítě si pořádně prohlédne pokoj, poté odejde a rodič udělá pár změn (jinak položí polštáře, otočí obrázky…). Hráči poznávají, co se v místnosti změnilo.
MLADŠÍ DĚTI:
Hrajeme s řadou obrázkových karet (např. pexeso). Po zakrytí je dítě musí postupně vyjmenovat. Pomůže, pokud má většina kartiček nějakou souvislost. Můžeme začít na 3 obrázcích a postupně přidávat.
CO CVIČÍME?
Zrakovou paměť, soustředění, pozornost a schopnost prohrávat.
POZOR NA...
• Počet předmětů volíme s ohledem na věk dítěte. Začínáme s menším počtem a můžeme předměty přidávat.
• Vystřídejte se – jednou vzpomínejte na předměty vy, podruhé dítě.
• Zaměřte se na to, kolik předmětů je dítě schopno si zapamatovat.
• Všimněte si, zda dítě předměty vyjmenovává popořadě.
• Pokud uděláte ve vyjmenovávání chybu, všimne si jí dítě? Opraví Vás?
Zdroj obrázků: SAS Ostrava